دانشگاه آکسفورد

بهترین روش ها برای مهاجرت

دانشگاه آکسفورد

۴۵ بازديد
دانشگاه آکسفورد
دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان است که پیشرفت خود را واسطه دستور پادشاه هنری دوم که دانشجویان انگلیسی حق تحصیل در فرانسه را نداشتند، کسب نمود. این دانشگاه مطرح سالیانه  بیش از 20 هزار درخواست از دانشجویان سراسر جهان را دریافت می کند که فقط حدود 3 هزار درخواست را می پذیرد. این دانشگاه مطرح در کنار امکانات رفاهی بسیاری که دارد، یکی از ثروتمندترین دانشگاه های جهان است که بیشتر ثروت خود را به واسطه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کسب نموده است.
دانشکده ها و کالج های این دانشگاه ثروتمند جهان در سراسر شهر آکسفورد قرار گرفته اند و هر کدام به طور جداگانه ولی هماهنگ با شعبه مرکزی دانشگاه مسئولیت تصمیم گیری را بر عهده دارند. برای پذیرش در دانشگاه آکسفورد می بایست از رزومه بسیار خوبی برخودار باشید و سطح زبان شما بسیار بالا باشد همچنین دانشگاه برای برخی از رشته های تحصیلی، آزمون ورودی قرار داده است که می بایست در آن آزمون ها امتیاز مناسبی کسب نمایید. در هنگام پذیرش از دانشگاه آکسفورد می توانید برای بورسیه های متنوعی که در این دانشگاه وجود دارد، درخواست بدهید و همه یا اندکی از هزینه های تحصیل و زندگیتان را تامین نمایید. هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد برای رشته های مختلف و مقاطع مختلف متفاوت می باشد ولی به طور متوسط این هزینه برای دانشجویان بین المللی 25 هزار پوند الی 37 هزار پوند می باشد.
هزینه تحصیل پزشکی نیز برای دانشجویان بین المللی در سه سال ابتدایی 35 هزار پوند است و در سه سال دوم تحصیل 44 هزار پوند می باشد. در کنار شهریه و هزینه های تحصیل می بایست به عنوان یک دانشجوی بین المللی به هزینه های زندگی در این کشور توجه ویژه ای داشته باشید. دانشگاه آکسفورد برای تمامی دانشجویان سال اول خود خوابگاه در نظر گرفته است. این خوابگاه ها دارای امکانات بسیاری همچون اینترنت، لباسشویی، مشاوره، امکانات ورزشی و پارکینگ می باشد. هزینه خوابگاه نیز ماهیانه 500 الی 800 پوند است. شما می توانید به جای استفاده از خوابگاه، با دوستانتان از خانه های دانشجویی استفاده نمایید که البته هزینه این خانه ها از خوابگاه ها گران تر می باشند. هزینه 9 ماه اجاره این خانه ها حدود 5.5 هزار پوند است البته می بایست هزینه های غذا، اینترنت، قبوض و باقی هزینه ها را به آن افزود. قسمت جذابی که دلیل شهرت دانشگاه آکسفورد می باشد، بخش تحقیقاتی این دانشگاه می باشد. این بخش از قدرتمندترین و پیشرفته ترین بخش های دانشگاه آکسفور می باشد. این بخش کمک‌های مالی و قراردادهای تحقیقاتی خارجی همچنان بزرگ‌ترین منبع درآمد دانشگاه می باشد.
بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آکسفورد آینده ای عالی خواهند داشت. این دانشگاه تا کنون فارغ التحصیلان موفق بسیاری داشته است که توانسته اند شهرت بسیاری نیز به دست بیاورند. از بین دانشجویان و کارکنان این دانشگاه تا کنون 46 نفر موفق به اخذ جایزه نوبل شده اند. این دانشگاه حدود 26 نخست وزیر را در خود پرورش داده است. از مهمترین و مشهورترین افرادی که در دانشگاه آکسفورد تحصیل نموده اند و آن فارق التحصیل شده اند می توان به استیون هاوکینگ که کیهان‌شناس برجسته‌ی جهان است، آدام اسمیت که به پدر علم اقتصاد مدرن مشهور است، بوریس جانسون و دیوید کامرون اشاره نمود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.